Publicat la 16 September 2009; 2,535 afișări; tag-uri: AIE, gafele politicienilor, politici de tineret
E de datoria mea să trag alarma: Alianţa pentru Integrare Europeană îşi propune să creeze Ministerul Tineretului, Sportului şi… Turismului! O caricatură de minister şi o combinaţie de domenii, care nu au nicio legătură unul cu altul. Aşa ceva nu se poate!
Am verificat informaţia din câteva surse din interiorul AIE şi se confirmă.
Am criticat constant Anul Tineretului, iniţiat de comunişti, pentru că era o iniţiativă menită să colecteze voturile tinerilor. Şi merita să fie criticată!
În momentul în care vom avea o nouă guvernare, societatea are aşteptări mari, inclusiv tinerii care au contribuit în mod semnificativ la victoria actualei opoziţii în alegeri. Au existat multe promisiuni în campania electorală că domeniul tineret va fi unul prioritar pentru noua guvernare. Dar, în acest moment, AIE riscă să gafeze, dacă va forma Ministerul Tineretului, Sportului şi Turismului. Va fi un minister nefuncţional, care se va ocupa mai mult de turism şi aproape deloc de tineret. Şi această gafă, la fel, merită a fi penalizată!
Atrag atenţia că sectorul neguvernamental de tineret va reacţiona negativ la o astfel de decizie. Astfel, în loc să-l transforme în partener, noua guvernare riscă să-şi antagonizeze organizaţiile neguvernamentale de tineret.
Invit liderii Alianţei să consulte experţi din domeniul tineret şi să afle poziţia lor la acest subiect.
Deci, în final, reiterez că un astfel de minister reprezintă o combinaţie nereuşită de domenii, care nu au nicio legătură unul cu altul. Aşa ceva nu se poate!


16 September 2009 la 10:46
Si daca te`ar numi pe tine azi Tudore, sa zicem, in fruntea acestui minister “caricatura”, dar cu conditia sa nu skimbi denumirea, ai renuntza la un atare post???
ma indoiesk…..straniu ca deja le gasesti gafe la multindragitii voshtri AIE….se vede ca nu doar politica e o cu**a … jurnalistica tot….
16 September 2009 la 10:59
Momentan se poate si fara “tineret” si fara “turism”, sa fim sinceri, la saracia din RM un ministersau chiar doua in plus aduce cu sine foarte multe cheltuieli. Ce turism in RM? Cred ca e o gluma in conditii actuale, cind oamenii se chinuie sa supravietuiasca, cind batrinii mor de foame, cind traim in cea mai saraca tara din Europa. AIE ar trebui sa mai comaseze din ministere si functii si nu invers. Acum nu trebuie sa prevaleze dorinta de a nascoci posturi pentru rude, prieteni, cunostinte. Situatii de criza cer solutii de criza…o criza pe care o resimtim si o traim zilnic fiecare dintre noi, o criza despre care toata lumea vorbeste dar foarte putini (sau nimeni) se comporta ca atare. Cit despre solutii de depasire a crizei financiare si sociale…aveti rabdare, suntem abia la capitolul Loteria functiilor.
16 September 2009 la 11:01
Nu ca tinerii ar fi departe de sport, din contra!
Dar mai sanatos ar fi ca Sportul sa treaca la Ministerul Sanatatii!
Turismul la Ministerul de Interne
16 September 2009 la 11:07
Dupa mine nu asta e esential, ci eficacitate, daca ministerul va lucra efectiv, atunci sa existe si 5 ministere in unul, dar sa functioneze.
16 September 2009 la 11:31
Spune-mi te rog cite destinatii de turism exista in Moldova? Compara-le cu tarile vecine: Romania, Ukraina, etc. Chiar crezi ca e nevoie de un minister separat pentru turism sau vrei sa te dai foarte destept si pornesti teme la care nu te pricepi?
16 September 2009 la 11:35
Parazitu, declar cu toată responsabilitatea: refuz!
Turist, mă pricep în domeniul politicilor de tineret şi, din acest motiv, susţin că e necesar să existe un Minister al Tineretului, fără a-l comasa cu alte domenii, cu care nu are nicio legătură. Dar asta nu înseamnă că sunt împotriva turismului. Despre turism să vorbească oamenii, care se pricep mai bine.
16 September 2009 la 11:45
de acord cu Sandra … la saracia care este, cred ca in urmatorii 4 ani nu mai conteaza asa de mult turismul …
Moldova este o tara agrara, restul s-or descurca ei, pana acuma “turistii” s-au descurcat cum au putut …
16 September 2009 la 11:47
Vai de mine si de mine AIE risca sa-l supere pe “gigantul” Darie care da semne d paranoia si emite deja perle de genul:
“AVERTIZEZ” !!!…”ATRAG ATENTIA”….”INVIT” si in final “REITEREZ” …cine ? EU MARELE DARIE !
Mai baiatule te asteapta o cazatura de toata frumusetea ….daca nu te trezesti la timp si nu incepi sa te comporti ca pentru dimensiunea pe care o ai….
16 September 2009 la 11:59
In ministerul tineretului separat eu vad numai irosire de bani publici.Cred ca AIE stie mai bine ce trebuie de facut si pe parcurs se va vedea.Nici n-au format guvernul,dar de acum s-au inceput criticile.D-le Darie mai calmeaza-te si lasa pe cei mai priceputi sa lucreze,ca de cei cu critica avem destul.
16 September 2009 la 12:05
“această gafă, la fel, merită a fi penalizată!”
Tudore..Tudore..esti atat de previzibil.
Daca nu iti fac tie minister special, imediat ceilalti iti devin dusmani si inviti la oprobiu public. Nu crezi ca exagerezi? Tii atat de mult sa iti dea si tie o bucata din cascaval?
Parerea mea e ca ar trebui sa te limitezi la jurnalism, si sa lasi pe altii la politica.
INADMISIBIL pentru cine? Pentru tine, care te vrei ministeriabil cu orice pret. Omului simplu de pe strada, care se gandeste ce sa puna maine pe masa, ii e totuna daca se face ministerul asta sau nu. Gandeste realist, nu cu gandul la gologani.
SI nu mai vorbi te rog in numele tinerilor. Vorbeste in nume propriu.
16 September 2009 la 12:15
dragi vizitatori, atrageţi atenţie la fondul problemei, nu la funcţii. Am scris ce ar fi eficient pentru politicile de tineret. Atât. Restul sunt speculaţii.
16 September 2009 la 12:23
mi se pare exagerat acest entry.
Chiar daca ai experienta in tineret, sa afirmi ca un minister este ineficient inainte de a fi constituit si inainte sa isi fi desfasurat activitatea(macar o perioada) e destul de riscant. Sunt convins ca au specialisti care au analizat situatia, si poate aceste 2 ministere au responsabilitati restranse in comparatie cu restul ministerelor(mai ales ca se mai si suprapun peste ministerul sanatatii si cel al internelor).
In Romania de exemplu cele 2 ministere sunt considerate un esec, irosire de resurse… Cat despre “Atrag atenţia că sectorul neguvernamental de tineret va reacţiona negativ la o astfel de decizie.”, te bazezi pe ceva date cand zici asta?ai facut vreun sondaj?poate noi tinerii intelegem ca tara trece printr-o criza si intelegem ca un asemenea minister nu reprezinta o prioritate la momentul actual…ce zici?
16 September 2009 la 12:24
La moment AIE a facut numai un cadou tineretului: a ridicat de doua ori pretul la troleu si autobuz. Pe viitor Lupu ne promite un nou acord cu FMI, care cere scadere salariilor si indemnizatiilor bugetarilor cu 25%. Bursele studentilor tot intra in categoria “bugetarilor”.
Viitorul pare tot mai sumbru.
16 September 2009 la 12:31
mips, deşi am răspuns şi anterior la o asemenea întrebare, am suficientă răbdare ca să clarificăm acest aspect.
anterior, a existat un minister al tineretului, sportului si turismului in Republica Moldova si a fost un esec total. Era un business in domeniul turismului, iar domeniul tineret si sport – aproape total ignorat. Deci, m-am bazat atat pe experienta anterioara, cat si pe faptul ca este incorect sa comasezi domenii total diferite.
ref. la experti, tin sa te informez ca expertii AIE au recomandat sa fie un minister al tineretului si sportului. La fel, si organizatiile de tineret ale partidelor. Turismul nu a figurat nicaieri.
ref. la reactia sectorului ONG, cred ca e cazul sa avem putina rabdare si sa vedem daca vor fi sau nu reactii. Parerea mea e ca sectorul neguvernamental de tineret ar urma sa ia atitudine.
16 September 2009 la 12:32
Ceea ce am discutat şi anterior: pentru tineret ar fi bună o Agenţie, pentru că tineretul reprezintă un grup demografic, nu o direcţie de activitate a Guvernului. Ulterior şi femeile vor dori propriul minister, la fel ca şi stîngacii, homosexualii, ruşii ş.a.
Agenţiile se ocupă de implementarea politicilor, ceea ce de fapt este nevoie pentru tineret. Fiecare minister în parte asigură elaborarea politicilor în domeniul tineretului, astfel că MinTin ar fi un fel de măr ciuruit cu o activitate neclară.
Ceea ce tu spuneai de comasarea domeniilor: în Albania, ţară mai dezvoltată ca noi, există Ministerul Culturii, Tineretului, Sportului şi Turismului. Atenţie: Albania este mult mai atractivă dpv al turismului, poate chiar şi a sportului, dar pt ei nu e o problemă să aibă aceste 4 domenii în unu.
Cît despre turism în particular, el poate fi ataşat la orice minister, chiar şi MAE sau MinSăn, poate nici să nu existe, nu se va schimba nimic în următorii ani oricum.
16 September 2009 la 12:58
Mde… cine te asculta pe tine? sunt specialisti care isi stiu meseria si nu tu vei spune ce e corect si ce nu. Tu ai putere de decizie doar aici pe bllogul tau, nu-ti baga nasul unde nu-ti fiarbe oala.
Succese!
16 September 2009 la 12:59
pt TD
E prea de tot, daca chiar se crede ce scrie:
Atrag atenţia că sectorul neguvernamental de tineret va reacţiona negativ la o astfel de decizie. Astfel, în loc să-l transforme în partener, noua guvernare riscă să-şi antagonizeze organizaţiile neguvernamentale de tineret.
16 September 2009 la 13:01
Mihai Bologan : Sunt absolut deacord cu tine cu exceptie unde cred ca gresesti GRAV: “Cît despre turism în particular, el poate fi ataşat la orice minister, chiar şi MAE sau MinSăn, poate nici să nu existe, nu se va schimba nimic în următorii ani oricum.”
Nimic mai gresit : Se fac bani dn turism si din piatra seaca . Am sa-ti dau un exemplu : Balatonul Unguresc : nu-i decit o balta nenorocita (ce-i drept foarte mare ) dar ungurii au stiut sa o transforme in masina de facut bani.
RM poate face bani din turism daca va sti sa promoveze turism rural( datini obiceiuri folclor gastronomie ,vinuri) cu cel istoric (vestigii, cetati manastiri) …Sunt in acest moment turisti in vest morti de interes sa traiasca in trecut sa bea o cana de lapte de la vaca etc..
Numai ca trebuie creat un cadru institutional de stimulare (proiecte de finantare pensiuni si proiecte, ceva infrastructura ,TRAINING m Branding si publicitate internatinala genul …..”Visit Moldova and travel in TIME!”
De asta eu cred ca Turismul e MULT mai important decit Ministerul tineretului a carui probleme care pot fi abordate asa cum ai mentionat si tu dar turismul POATE ADUCE BANI IMEDIAT e singurul sector alaturi de agricultura care poate face lucrul acesta si trebuie tratat cu seriozitate.
16 September 2009 la 13:06
Stalinus: îţi expui visele de noaptea trecută? Turismul nu este la moment o prioritatea pentru Moldova, poate peste cîţiva ani, dar nu acum, deci Turismul poate fi chiar omis din organigrama Guvernului. Bani din turism se fac după mulţi ani, în urma unor investiţii masive în infrastructură şi promovare, asta orice economist începător ştie. Deci la moment să cheltuim bani pentru turism e o adevărată sinucidere bugetară.
16 September 2009 la 13:07
Dragi speculanti, ministerul Tineretului, ministerul Sportului si ministerul Turismului tre sa fie trei ministere strategice a viitorului Guvern))))) Aceste ministere dak vor lucra eficient vor aduce: 1. Imagine tzarii, 2. Bani in cazna, 3. Implicarea oamenilor voinci, destepti, frumosi la chip si la suflet, harnici k albinele si cu incarcaturi energetice inepuizabile (cu toate k le place sa doarma pana la amiaza in schimb pot sa lucreze toata noaptea) in viata politica si economik a tzarii noastre democratice si aspirante la un trai modern si european&global)))) Dak AIE nu se va impak cu tinerii, tinerii se mai pot supara odata)))) dak AIE nu se va impak cu sportul la fel nu e bine))))) http://www.flickr.com/photos/amhabar/3920499451/,
dak AIE nu se va impak cu turismul vom ramane in continuare niste looseri ratatzi in fatza provocarilor timpului)))))
Iar dak aceste diretii vor fi impreuna va fi colhoz)))) iar dak va fi colhoz vezi ce vor face tinerii, sportivii si iubitori de viatza moderna, europeana si globala)))) iar dak va fi asa ap atunci dati-mi pasaport romanesc k eu ma duc in Italia)))) cat mai am vana)))) si mai pot scrie versuri pt fete de toate varstele)))) si n-am uitat ink ce tre de facut k sa potzi vinde marul dandu-l k para, iar imbracat in salopeta poti sa fii nu numai frumos dar poti si sa amesteci niste nisip cu ciment k sa ai ce manka la o nevoie)))) Cam asta, Traiask Aliantza, Intr-un ceas bun, Moldova)))) Da zdravstvuet Svaboda slova)))))
Iar dak dnul Tudor Darie viseaza poate si in adancul conshtiintzei sale sa activeze in cadrul vreunui minister, care-i problema? Eu tot in adancurile mele visez cate si mai cate)))) Si ap atunci cuiva tre sa-i fie ciuda k eu visez)))) nu inteleg nimik)))) pana acum portretul lui Stefan cel Mare de la mine din birou nu trebuia nimanui)))) l-au vazut nishte oameni pe unele poze de-ale mele facute publice)))) deam la totzi le trebuie)))) k nu-i portretul meu)))) k portretul acesta e istoric)))) a fost la Marea Adunare Natzionala)))) De acord, vi-l dau, dar intrebarea este k de ce pana acum nu l-atzi cerut)))) tot asa si cu posturile din cadrul Guvernului)))) Visuri placute tuturor in continuare))))
16 September 2009 la 13:09
Ce spun nu-s vise ,dar tu vorbesti despre turism dar este evident ca nu cunosti problema deloc.
16 September 2009 la 13:25
Si eu vad Ministerul Tineretului ca o irosire banilor contribuabilor.
Cu ce anume s-ar ocupa Ministerul Tineretului?
Beneficiile unui ‘minister al tineretului’ ar fi comparabile cu cel al culturii pe care il avem acum, adica aproape 0.
16 September 2009 la 13:34
Solutia de mult timp e gasita, iar voi discutati apa chioara.
Vedeti aici: http://spataru.blogspot.com/2009/08/vino-la-guvernare-sa-faci-o-treaba-mare.html
16 September 2009 la 13:34
De trurism vb cu vreo 15 ani in urma de fapt nu chiar 15 da vreo 10, toata lumea zicea care turism, avem nevoie de agricultura, irigatzie, fabrici si uzine)))) dar cat moldovenii vor vinde rosii la kg si nu la bucata atata timp nu vom avea turism in Moldova)))) sau poate mai bine de facut mai intai turism)))) k turismul nu se teme de seceta)))) iar dak este minister atunci va fi posibil de facut bani si dintr-o baltoak)))) dar pentru a fi atractiva Moldova, Moldova tre sa aiba imagine)))) publicitate pe toate canalele TV importante, in ziarele importante, pe saiturile cele mai accesate)))) Iata aceasta investizie cu adevarat va da roade)))) Sub pretextul schimabrii puterii)))) va aparea o alta imagine a RM intr-un timp ft scurt)))) Poate va fi o imagine amagitoare de facto avand in vedere imposibilitatea schimbarii in bine intr-un timp ft scurt)))) dar aceasta strategie oricum va starni un interes pentru noi, o curiozitate chiar)))) in acest context va aparea cererea de servicii hoteliere)))) si nici nu zi k intr-o buna zi ne trezim cu cererea la turism rural cu mamaligutza, vin)))) adik Europa va fi dispusa sa stea la o masa moldoveneask cum n-are in tzara sa nici englezul, nici francezul si nici alt turist venetic in RM k sa vada minunea))))
Visuri placute tuturor in continuare)))))
16 September 2009 la 13:38
Tudore, prieteneste iti spun – nu are nimic faptul ca mai multe domenii sunt incluse in acelasi minister. Important e sa lucreze eficient. Faptul ca va fi creat un minister al tineretului, dar care sa fie de forma – atunci degeaba s-ar aloc bani. In plus, nu uita ca bugetul public nu poate face fata tuturor “doleantelor” expertilor, mai exista si o realitate de conjunctura economica si sociala. Prioritar acuma trebuie sa fie concentrarea eforturilor pentru revitalizarea economiei nationale, stimularea mediului de afaceri si aplicarea unor politici economice adecvate pentru relansarea domeniilor strategice pentru economia nationala. Dupa realizarea cu succes a masurilor cu vector economic poti sa te mai lansezi si in reconfigurari de ministere. Trebuie sa recunoastem ca toate transferurile necesita resurse financiare.
Mai mult decit atit, ca sa dau un exemplu cind denumirea ministerului conteaza mai putin, ci important este responsabilitatea functionarilor din aceste structuri fata de postul pe care-l detin si fata de ei insisi: In Elvetia, Ministerul de Interne (Departement de l’Interior) are in subordinea sa oficii din domenii foarte diverse: statistica, cultura, cercetare stiintifica si educatie, controlul medicamentelor, asigurarile de sanatate, accidente si invaliditate, previziunile meteorologice si alte domenii. Acuma, intrebarea care se cere a fi pusa: Ce este mai important, denumirea sau responsabilitatea oamenilor din structurile respective? Moldova are 16 ministere, iar Elvetia doar 7 ministere (departamente) – Unde merg lucrurile mai bine nici nu putem intreba pentru ca raspunsul este evident.
Eu nu afirm ca in Elvetia totul este perfect, se fac si aici gafe de ride toata presa si societatea, dar important este ca indiferent de denumire functionarii isi exercita atributiile si sunt in controlul societatii prin intermediul diferitor pirghii. Asta ar trebui implementat in Moldova: transparenta si controlul societatii vis-a-vis de functionarii publici de diferite niveluri.
16 September 2009 la 14:47
Sa fim seriosi: are Moldova sport si turism???
Citi straini au fost anul trecut in Moldova 6000?
Sa nu mai vorbesc de “gramada” de medalii aduse de la olimpiade, campionate etc.
Daca mai are Moldova ceva atunci sint tineriii!!!
Sint absolut de acord ca acest minister trebuie sa se numeasca MInisterul Tineretului!
P.S.: Poate il numim MInisterul Tineretului si Gastarbeiter-ilor
! Cei plecati sint majoritatea tineri!
16 September 2009 la 14:50
nu ar trebui sa existe un minister aparte pentru tineret.. asta-i o inventie a etatistilor si a Welfarestate-ului. Am scapat de-un totalitarism ca sa-l schimbam pe un socialism? ce-ar trebui sa faca ministeru’ asta? sa cheltuie bani publici pentru concerte? sa organizeze meciuri de fotbal intre universitati, sau poate sa reglementeze flash-moburile tinerilor? =)
laissez faire, laissez passer… asta-i deviza castigatoare.. rol minimal al statului..
apropo, Tudore e foarte bine sa autocataloghezi ca bun cunoscator al politicilor pentru tineret.. da pe langa asta.. apropo ai mai aflat cine-i Emil Cioran si Petre Tutea?
16 September 2009 la 14:53
Stalinus +1 )))
cam grubo…da ideea ii asta….
16 September 2009 la 15:32
Turismul, ca si orice alta activitate, e un BUSINESS. Un om rational va investi in turism daca e RENTABIL. Daca nu e rentabil, va investi in ALTCEVA!
De business se ocupa agentii economici privati. Investitiile tot de la agentii privati trebuie sa vina in cazul ca ei sunt cointeresati sa faca aceste investitii.
Se poate usor de vazut ca investitiile facute de stat (chiar in tarile care au potential turistic ridicat) in turism au o rentabilitate mult mai scazuta CHIAR decit rata de refinantare (sa nu uitam ca in Moldova rata de imprumut p/u Guvern e undeva de 12% anual).
Daca cineva CREDE ca sunt in republica moldova functionari publici care pot PROPUNE si GESTIONA proiecte care sa aiba o rentabilitate interna MAI MARE de 12% atunci congratulations: YOU”RE DELUTED!
Deja daca de cheltuit banii astia mai bine i-ar fi investit in CREDITE p/u tinerii care doresc sa obtina studii universitare dar nu au bani (avem mii de copii talentati cu aptitudini dar care nu-si pot permite sa faca studii)
Eu consider ca banii din caznaua statului trebuie investiti acolo unde RATA INTERNA A RENTABILITATII e mai mare ca rata de finantare. Avem experti de la Banca Mondiala, FMI, profi universitari… lasata-i pe ei sa-si expuna opinia daca FACE sau NU de investit in turism, si daca da atunci CIT si UNDE… dar daca NU, atunci mai bine statul sa-si cumpere obligatiile statale inapoi.
16 September 2009 la 15:35
@ Libertarian
+1
16 September 2009 la 17:19
“Eu consider ca banii din caznaua statului trebuie investiti acolo unde RATA INTERNA A RENTABILITATII e mai mare ca rata de finantare.:….esti absolut sigur? nu cumva gresesti ? pe bune ?
In orice caz e adinc spus , foarte adinc.
16 September 2009 la 18:11
Sunt de acord cu o mare parte din antevorbitorii mei.
In Moldova, ca şi în alte ţări afectate de criză, este nevoie de o rentabilizare a actului de guvernare.
Într-un fel nu-i invidiez pe viitorii guvernanţi, care ar trebui (dacă chiar îşi doresc asta cu adevart) să scoată pani din piatră seacă. Pentru că dacă ar fi să analizăm care activitate LEGALĂ este rentabilă în Moldova, ne ajung degetele unei singuri mâini ca să le număram.
În aceste condiţii, nu cred că, comasarea mai multor minister într-unul singur ar fi un lucru rău. Dacă oamenii de acolo îşi vor face treaba, care-i problema? Sunt convins, că dacă l-ar pune director pe vre-o agenţie de tineret pe un om ca Tudor Darie, care pretinde că are “atâta experienţă în domeniu”, de ce n-ar merge treaba?….:-)
Concluzia ar fi că dacă toate înstituţiile statului ar funcţiona “brici” şi presa ar fi întradevar cea de-a 4-a putere în stat, lucrurile vor merge bine de la sine…
N-ar fi râu să prindem şi noi cândva acele vremuri…:-)
16 September 2009 la 18:24
Tudore,
afirmatiile de genul ca esti specialist in domeniu politicilor de tineret – ma fac doar sa rid
consider ca AIE are 2 variante:
Agentia sportului – pe linga Ministerul culturii
Agentia turismului – pe linga Ministerul economiei si comertului
Agentia tineretului – pe linga Ministerul educatiei
sau un minister care sa comaseze cele trei, avind in organigrama 3 directii( departamente) divizate respectiv
16 September 2009 la 20:16
Sunt de acord totalmente cu Mihai Bologan. La etapa aceasta este importanta abordarea pragmatica a problemelor din societate, dar nu crearea ministerului Tineretului.
16 September 2009 la 20:51
20 de experti si 40 de opinii. Nu pricep, de ce toti considera atit de important. va fi unul sau 7 ministere?! Viziunea mea este sa existe o structura, nu conteaza de e agentie sau minister, care sa fie functionala in raport cu obiectivele formulate. Poate ca si ar fi mai bine sa fie si un nene dedicat pt domeniul asta la intrunirile cabinetului de ministri, acest fapt nu este insa nici pe departe un “must” pt eficienta structurii. Important e sa existe competentele potrivite, sa fie formulata politica in domeniu potrivita, sa fie consecvent implementata, cu monitorizarea indicatorilor de performanta.
16 September 2009 la 22:23
Pe scurt:
Important pentru problemele tinerilor este sa AI PROGRAME si nu neaparat minister:
Programe care sa aiba solutii pentru probleme si SURSE DE FINANTARE pentru programe…in rest cu ministerul tineretului poate sa-si fac Darie o ..CLISMA KA-I KAM ..constipat..
17 September 2009 la 09:18
Tudore mi se creeaza impresia ca vrei o functie in viitorul Guvern si faci tot posibilul sa te faci vazut si auzit. E o strategie. Bravo! Totusi, ce ai zice de un minister al mamelor si al tatilor?
17 September 2009 la 14:52
Основами функционирования любого Министерства являются: Концепция, детально проработанные регламенты Управлений, детально проработанный, реалистичный бюджет. Ни Концепция, ни детально проработанные регламенты Управлений, ни тем более бюджет не были проработаны, что достойно сожаления и с самого начала наводит тень на идею фунционирования подобного института государственной власти.
Сегодня был принят Закон о создании “Министерства Молодежи, спорта и Туризма”. Это уже факт. И его нужно принимать, как данность.
Я, в принципе, согласен с Тудором Дарий, что идея создания “Министерства Молодежи” достаточно актуальна, свежа и, будучи воплощенной на практике, могла бы принести положительные результаты.
И в этом аспекте, для достижения заявленных целей более концептуальным было бы создание именно “Министерства Молодежи”. Профильного. Узко профильного.
А то, что в итоге было создано Министерство с тремя приоритетными направлениями деятельности, приведет к бюрократизации, снижению эффективности функционирования и, в конечном итоге-дискредитации самой идеи функционирования подобного Министерства.
17 September 2009 la 15:05
Cand se vorbeste de Sport, de ce se axeaza lumea doar pe sportul de perfoemanta? Sportul sa devina o activitate accesibila pentru toti doritorii! Uitati-va in ce se transforma tineretul nostru- burti la baieti de 25 de ani si abdonen si solduri ce atarna de asupra blugilor la fete????Calitatea sportului in fiecare tara este u indiciu de baza pentru sanatatea populatiei.
Imi pare rau de cei, care pun intrebari aberante vorbin de dezvoltarea turismului in RM, banuiesc in nestiinta de cauza. Nici ni va dati seama, ce potential turistic avem (va vorbesc in cunostinta de cauza). Putem atrage (doarde data aceasta sa se implice i statul) zeci de mii de turisti anual! E bine sa stii cum arata Turcia, Spania, Italia etc. , dar initial trebuie sa-ti cunosti propria tara. Iar faptul, ca Turismul a trecut la acest minister, imi pare o hotarare mult mai reusita, decat aflarea lui in cadrul MInisterului Culturii, care nu a ridicat nici un deget pentru a promova si dezviota aceasta ramura e economiei noastre, care in multe tari este un factor important de atragere a capitalului strain!
17 September 2009 la 15:41
minister, ne-minister, o denumire sau alta ce conteaza ?
CE SANSE AU TINERII LA A SE ANGAJA CU UN VENIT CARE SA LE PERMITA O VIATA (MINIM) DECENTA ?
deci sa isi permita o rata la casa si masina ?
asta trebuie sa fie principalul lucru care sa conteze.
Restul programe pentru distractie, se descurca tinerii si singuri.
17 September 2009 la 15:46
oricum din alt punct de vedere
il felicit sincer pe dl Darie ca se mentine critic indiferent cine este la putere.
17 September 2009 la 19:10
La părerea mea şi 16 ministere sunt multe.Numai gîndiţivă 16 miniştri cu aparatele lui,cu departamente,direcţiii,secţii şi peste tot şefi cu adjuncţi etc.etc. Şi asta într-o ţară care este săracă de pute,unde jumătate de populaţie este peste hotare, cui e trebue sitaţia asta?La părerea mea şi astea 16 trebue comasate de ex în vre-o opt.Dar la moment noi vorbim de lucruri majore cum ar fi turism…
17 September 2009 la 21:57
Pt. Arbaleta
Sunt extrem de curioasa daca tu crezi ceea ce spui
)
“Putem atrage (doarde data aceasta sa se implice i statul) zeci de mii de turisti anual! ” Cum? Unde? Sa vada ce? Saracie doar… Daca tot vb in cunostinta de cauza lumineaza-ma te rog si pe mine ce sa faca acesti zeci de mii de turisti in Moldova?
18 September 2009 la 08:32
Si acum rezultatele unui sondaj in randul membrilor inregistrati pe portalul Monitorul Civic (www.civic.md)
http://www.civic.md/poll//tmp/STATS_18Xff7egq3gsiqd4l6X54911X1092646.png
Pot vota doar membrii comunitatii.
18 September 2009 la 09:03
in articol nu ai mentionat nici un argument… pun la indoiala parerea ta…. am impresia ca tu te crezi destept, dar astea sunt iluzii… e la fel de stupid ca sa votezi pentru 7 bashi, pardon, cica magnifici… ce tampeni… in viata mea nu am vazut asa tampenie… niste pusti sa conduca tara…
18 September 2009 la 10:14
[...] subiect a fost abordat anterior și de Tudor Darie . Social, [...]
18 September 2009 la 10:26
Lucifer Ultionis mi-a placut comentariu tau, si consider ca ai dreptate.
Trebuie investit in primul rand unde se poate obtine profit imediat, numai ca in timp cele care dau adevaratul randament sunt cele pe termen lung (precum e si turismul).
Oricum Rep Moldova este frumoasa dar prea multa saracie, si totusi nu prea are asa multe locuri pitoresti… munti nu prea are, mare nici, lac mare intern (precum cel din Ungaria) nici, castele cu opere de arta (Louvru sa exagerez) nu prea exista…
deci turismul e cam greu de dezvoltat.
Oricum sa stiti ca nu critic Rep Moldova pentru ca si Romania este frumoasa, dar totusi nu se poate compara cu Grecia, cat despre Italia sau Franta ce sa mai spunem.
Dar nu e vina noastra trebuie sa facem sa mergem inainte, in timp ce ei construiau orase si biserici pana la cer, noi ne luptam cu imperiul otoman si imperiul rus sa nu invadeze Europa.
Asta e.
PS dle Darie oricum ca ministerul se cheama intr-un fel sau altul nu stiu cat de mult conteaza, vor fi servicii interne NUMAI pentru tineret, deci nu va faceti griji ca se ia banii tineretului si vor ajunge la turism.
PERSONAL cred ca ambele ministere sunt o iluzie, si niste ministere care nu ar trebui sa existe, dar fiecare cu parerea lui.
18 September 2009 la 10:29
apropo sportul poate fi dezvoltat doar de sponsori care vor reclama prin sportivi.
restul e o mare gargara…
iar turismul fara infrastructura si sa stii ca este o tara sigura este egal cu zero.
a miza pe turism Rep Moldova care este declarata ca tara instabila in tarile occidentale pentru ca are o armata de ocupatie pe teritoriul ei oficial, si care are drumurile cam proaste (ca sa nu folosesc alte cuvinte) si nici prea multe obiective turistice mi se pare o aberatie.
Ca oricum trebuie incercat, da, de accord, dar sa ne facem vise prea mari in aceasta privinta…
18 September 2009 la 11:14
ASHTEPTAM UN NOU ARTICEOL…CEVA DE GENU…TOTUSHI AIE SUNT BRAVO…AU MAI DEMONSTRAT CA LA PASA SHI DE VOI, ADIKA DE NOI, TINERII….
HAI TUDORE…MAI “EMITE” O PERLA…DE DATORIA TA…SA BATI ALARMA….CA AIE SUNT BRAVO, TOTUSHI…
…
18 September 2009 la 13:58
bucura te Toadere ca la finante au bagat pe kakoi to negrutsa, da nu pe Ionitsa, avea sa fie…degraba vom avea printre deputati pe ciubasenco (tot o mare …liberal-democrata)/voobsem show abea incepe
p.s. dar de ce au lichidat moldova-vin nici eu nu stiu
18 September 2009 la 18:43
Ce minister al Tineretului? hai si unul al Batranetului si unul al Adolescentilor. Tineretul intra la toate, ca si alte categorii sociale! Mai bine ne-am axa pe:
Cultura si Turism
Educatie si Sport
Sanatate, Familie si Protectie Sociala
etc etc
18 September 2009 la 19:06
pentru Sanrda
Sa stii ca sunt sincera cand am afirmat cele spuse mai sus. Avem locuri frumoase, incarcate de cultura, istorie, etnografie etc. dar fara o infrastructura dezvoltata sufiecient, chiar asi spune subdezvoltata. Stii ca Orheiul Vechi (daca ai fost acolo) probabil in viitorul apropiat va fi inclus in reestrul obiectivelor care reprezinta valori de patrtimoni Mondial!Repet ca, anume statul trebuie sa intervina pe acest segment, pentru dezvoltarea aici a infrastructurii. Ce-i drept mult ar depinde si de localnici, care se se implice mai mult in acest proces. De locurile minunate de la Tapova, nici nu mai zic, dar care necesita si mai multe investiri. Se poate vorbi multe, si de lantul re recifi coralieri din nord-vestul Moldovei, (e altfel monumente unice ale naturii pe plan mondial, lunca Prutului, etc).Am fost cu multiple grupuri de turisti straini in mai multe locuri, care au fost impresionati de locurile vazute. Dar, nu neg, ca drumurile noastre (rusinea noastra), WC-rile insalubre de pe marginile soselelor, etc si multe -multe alrtele, exista. Dar sa spui , ca nu avem ce sa aratam celor ce ne viziteaza, in afara de saracia noastra, e pur si simplu o aberatie. Sa stii, ca multi concetateni ai nostri, spre marea lor rusine, habar nu au ce poti vedea la acelasi Orhei Vechi (se afla doar la 45 km de Chisinau), nemaivorbind de alte locuri. Apropo, in perioada sovietica, Moldova era vizitata de sute de mii de turisti anual!
Nu este un patriotism fals, este o simpla constatare a lucrurilor. Avem o tara frumoasa, dar pentru a o face atractiva dinunct de vedere turistic, este nevoie de lucrat, de bani, la urma urmei , de dorinta!
18 September 2009 la 20:14
Pt. Arbaleta
Va curge multa apa pe Prut (ca tot l-ai mentionat) pina cind strainii vor veni sa viziteze RM. in scopuri turistice.